Alpenbrevet

De kogel is door de spreekwoordelijke kerk: ik heb me ingeschreven voor het Alpenbrevet - de gouden tour. Een ronde over de Grimselpass, passo della Novena (Nufenenpass, maar Italiaans staat fraaier), passo del San Gottardo en de Sustenpass over een totale lengte van 172 kilometers met ruim 5200 te overwinnen hoogtemeters. Van een aantal wielervrienden goede berichten over het evenement gehoord. Nu nog zelf ondervinden. Cyclingcols is inmiddels geraadpleegd. Die Nufenenpass. Daar word je wel even stil van...



In de aanloop ernaartoe rij ik wat leuke tochten zoals de voorjaarsklassieker vanuit Scherpenzeel, Westfriese run-bike-run, de alternatieve, de klimclassic (ja die toch weer), de Waalse Pijl en tot slot als ultieme voorbereidingsrit op de Zwitserse hemel of hel 'les Geant des Ardennes'. Ook verwacht ik nog enkele leuke hardlooptochten te doen met als uitschieter de Johan Cruijff run. 14 kilometer op zijn 70ste verjaardag met start in het Johan Cruijff stadion (alias de Arena) via de Meer met finish in het Olympisch stadion.

Wellicht treffen we elkaar ergens of onderweg?


1 opmerking:

Martin Kool zei

Hallo Rob,

mooie uitdaging dat Alpen brevet. In september jl daar gefietst. Echt schitterend. Prachtige wegen, mooie uitzichten en gigantische gletsjer. Echt genieten. Enige nadeel: Veel verkeer. Misschien is het bij het Alpen brevet beter (lees rustiger).

Een vraag: Elk jaar maak ik het jaarblad voor de BIG. Dit jaar kan ik nog wel wat content gebruiken. Mag ik daarvoor de 2 Pyreneeën verhalen (Pyrenese terugblik en Port de Balés) van je blog gebruiken?

Alvast bedankt,

Martin