Tijdrittraining Mijzepolder

Tijdrijden...ik vind het steeds leuker worden. In het begin moest ik erg wennen aan de andere zithouding, maar na regelmatig op de tijdritfiets te hebben gezeten, voel ik me er prettig bij. Woensdag een kleine aanpassing aan de houding verricht: de beide opzetsturen dichter bij elkaar geplaatst. Goede verbetering. Voelde mij er prettiger bij.

Vorige week
woensdag de eerste van drie tijdrittrainingen in de Mijzepolder. Ik zat slecht een halve minuut van mijn record van augustus 2009 af. Gemiddelde snelheid was 40,2 km, 323 watt. Tevreden! 

Dinsdag wat korte blokken gedaan en daarna in stevig D2 tempo huiswaarts gereden. Gemiddelde totale snelheid 36,6 met 287 watt (normalised power). De 36,6 betekent een nieuw persoonlijk gemiddelde record.

Donderdag de laatste van drie tijdrittrainingen met een blok van 52 minuten in de Mijzepolder. Uiteraard had ik voor donderdag andere plannen: 10 minuten D2 met 5 minuten D3. Deze serie zou ik, met 10 minuten rust, tweemaal afleggen. Echter heb ik de motivatie om een half uur hoog D2/laag D3 te trainen. Omdat het zo goed verloopt, knoop ik een kwartier eraan vast wat uiteindelijk tot de 52 minuten leidt. Gemiddelde snelheid tijdens het blok is 38 km met 300 watt, zonder op mijn top te rijden. Thuis prijkt er een 37,2 gemiddelde snelheid op de Garmin! Het gaat crescendo! Laat de Ventoux maar komen! Eerst zaterdag Veenendaal-Veenendaal. Benieuwd wat de duur en dus het duurvermogen mij gaan vertellen


Over de Ventoux gesproken: Sylvano heeft een mooie ton op school versierd waar we sponsorgeld mee ophalen én we hebben een stukje in de Nieuwsbrief geschreven over onze actie. Dit leidt, met eerdere financiële toezeggingen, tot een tussenstand van bijna 105 euro!



Geen opmerkingen: