Tijdrit debuut

Sinds gisteren leen ik de tijdritfiets, een rood-witte Argon 18, van Arno. Ik wil graag intensief gaan trainen de komende periode en tijdrijden lijkt in dat plaatje te passen.

Het weer ziet er slecht uit en ik twijfel. Twijfel wel of niet mijn debuut op een tijdrit maken. Gelukkig hak ik knopen vrij vlot door en zoef ik over de dijk, Hoorn achter me latend. Wat een gevoel! Fantastisch! Het is weliswaar flink zoeken naar de juiste houding en wennen aan de houding, maar wat geeft tijdrijden een kick! Het valt me op dat het makkelijker is om 'diep' te gaan. Ik verbaas mezelf tijdens de rit hoe lang ik de intensiviteit kan volhouden. Af en toe zet ik mezelf overeind om de spieren even te ontlasten. De gemiddelde snelheid en wattage mogen er zijn. En Jacques, ik heb aan je en jouw 36 kilometer gemiddeld gedacht. Dank je voor je motivatie!

Geen opmerkingen: