Doorslapen, duinen en dijk

De tas gepakt, fiets schoongemaakt, eten gekocht, alarm op zes uur gezet; alles is in gereedheid voor Veenendaal-Veenendaal gebracht. Dochter Elisa beslist echter anders. Zij is normaal een goede doorslaapster, wordt 's nachts nooit wakker, maar heeft juist deze nacht uitgekozen om ons huis vocaal flink op te schudden. Dag nachtrust, dag Veenendaal-Veenendaal.




Even na achten rijd ik richting Purmerend. Vanochtend heb ik ter compensatie van de gemiste toertocht een lang alternatief uitgedokterd. Via Purmerend, Wormer, Uitgeest naar de duinen om bij Schoorl de Westfriese omringdijk op te pakken. Ik moet en zal de geplande kilometers en bijbehorende tijdsinspanning compenseren en het liefst overtreffen. Het gaat goed. De laatste 20 kilometers over de IJsselmeerdijk van Enkhuizen naar Hoorn zijn zwaar. Strakke wind op de kop. Het gemiddelde van 33,2 loopt langzaam terug. Die 33 kilometer wil ik absoluut houden. Moe, uitgewoond maar zeer tevreden arriveer ik een kleine vijf uur na vertrek in Hoorn. Goede generale voor de Amstel Gold Race van komende zaterdag. Ik bedank onze dochter voor het wakker houden, dit was een betere voorbereiding en stop haar in bed.


Geen opmerkingen: