Over kruisende profs...

Het is toch wel hufterig koud als ik de Grote Waal uitrij. Ik heb een D1 duurtraining gepland van 1,5 uur. Beetje bevreesd voor eventuele gladheid doe ik het rustig aan in de bochten en op bruggen. Via Purmerend rij ik langs het Noordhollands kanaal. Prachtig weer is het en koud.... nee dat heb ik het al lang niet meer. Het kanaal ligt er stil bij. Enkele watervogels vliegen op. De zon glinstert in het water. Na het Noordhollands kanaal zet ik koers naar Grootschermer via Driehuizen. Even de steentjes van De Rijp vermijden. Als ik vlakbij Grootschermer ben, zie ik een Rabobank renner. Mooie soepele tred  en als ik dichterbij ben: een witte Giant. Vlakbij gekomen komt tegengesteld een rood-wit-blauw tenue aanfietsen: Niki Terpstra. De Raborenner blijkt Jetse Bol te zijn. Gezamenlijk fietsen en kletsen we richting Obdam, Opmeer en Wognum. Aardige kerel. Vertelde leuk verhaal over wedstrijd  Ronde van Ierland met onder meer ene Lance Armstrong. Dan tel je mee, Jetse! Helaas bleef hartslag niet in D1, werd lichtjes D2. Niet dat we zo hard reden, nee ik reed het meeste in de wind ha ha.

Geen opmerkingen: