Koude duurrit

Koud! Als ik de eerst stappen buiten zet, adem ik een prettige koude in. De zon laat zich volop zien. De wegen zijn niet helemaal droog. Af en toe wat verraderlijke witte plekken. Samen met Arno, Norbert en Martin zetten we koers richting Purmerend, om daarna via Noord-Hollands kanaal in Wormer aan te komen. Vlakbij het industrieterrein woedt een flinke brand. Door de politie worden we het industrieterrein opgestuurd. Flinke rookwolken trekken over de weg het terrein op. Het wordt donker mistig. De zon schijnt door de rookwolken als een kleine gloeilamp. Handen voor de monden houdend rijden we naar Uitgeest. 

Grote brand bij SCM te Wormerveer

Heb een leuk gesprek met Martin over de site BIG challenge waarvoor hij in de organisatie zit. BIG is een prachtige site met 1000 geselecteerde Europese cols, bergen en heuvels. Als je lid wordt, kun je een col 'claimen'. Momenteel heb ik er 54 geclaimd waaronder veel Nederlandse en Belgische kuitenbijters. Martin staat op plek 89 met 205 claims!!! Saillant detail: onder al zijn claims bevinden zich niet de Ventoux, Tourmalet, Aubisque, Gavia, Stelvio...de meest bekende en beroemde BIGS.... bijzonder grappig. We hebben lekker tempo aangehouden en na wat geslinger door Heiloo en Alkmaar doen we een sprintje over viaduct snelweg bij AZ stadion. Ik haal bijna 1000 watt. Dat is me niet vaak gebeurd. Arno klopt me nipt. Vlakbij Hoorn staat de teller om 90. Arno en ik rijden nog klein stukje om de 100 kilometer te halen. Blij dat ik thuis ben. Weekje verkouden heeft conditie geen goed gedaan. Heb flink zitten blaffen op de fiets.

2 opmerkingen:

Martin zei

't Was weer een mooie rit. Ondanks mijn aardige kennis van NHN toch weer nieuwe weggetjes ontdekt. En wat die BIGgen betreft....die ga ik ooit ook nog eens rijden!
Tot de volgende keer.

Norbert zei

Heb genoten van deze gezamenlijke trainingsrit. Tot aan Egmond-Binnen reden we D1, daarna hebben we zeker D2 gereden. Kwam ook op 100 km totaal, was genoeg met deze kou...