Moeder aller gemiddeldes

Zoals ik in mijn vorige blogbericht aankondigde: dinsdag wordt het tijdrit/interval rijden in de Mijzepolder. Mijn reisgenoten vanaf Hoorn zijn Arno op zijn Argon TT en Jan op zijn Fondriest Super Diesel. Even beetje bijkletsen en spoedig rijden we de brug op de Mijzepolder in. Meteen wordt er flink de pees opgelegd door mijn companen. Bij de brug naar Ursem pikken we medeblogger Martin op. Gang maken, kijken of iedereen zit en karren maar. In de bebouwde kom van Schermerhorn rijden we rustig vanwege mogelijk gevaar, maar buiten Schermerhorn wordt het gaspedaal snel ingedrukt. Regelmatig tegen de 50 kilometer per uur aanschurkend rammen we windje mee, totdat we de brug tegenkomen waar we de polder binnenkwamen. Dan wordt het tegen de wind in stoempen. 

Volgens mij hebben we drie rondes gereden, maar ik zou het niet met zekerheid kunnen zeggen. Gedachten heb je niet tijdens tijdrijden. Alle gedachten die je hebt, lijken je achterhoofd uit te rollen. Benieuwd wat er op het wegdek aan gedachten ligt.

In vorm? Pfoehhh. Ja ik denk het wel. Om populair te stellen: ´tijdrijden is niet mijn ding´. Maar wel is de moeder aller gemiddeldes bereikt: bijna 38 kilometer per uur. Da´s pas vorm!

1 opmerking:

Martin Kool zei

Mooi beschreven! Maar jongens, wat ging dat hard. Was blij dat ik jullie wiel kon houden. Snelste rondje (de 1e) was in 17.39!! hetgeen 40 gemiddeld is. We reden er trouwens 4. De laatste lekker rustig ;-). Grtz. Martin