Klassieke rondje

Elke wielrenner heeft ze: zijn/haar vaste trainingsronde. Ik heb er een aantal (gelukkig) en dit is wel één van mijn favoriete rondes: Purmerend, Jisp, Wormer, Driehuizen, Mijzepolder. Waarom? Het prachtige dijkje Oosthuizen-Purmerend, Jisp, Driehuizen-Grootschermer: heerlijk wind in de rug over de dijk stoempen, Mijzepolder... Ik rij deze rit al sinds ik serieus met fietsen begon; medio 2004 zal dit geweest moeten zijn. Soms verruil ik Driehuizen tegen De Rijp. Ook een aanrader!

Vandaag liep het geweldig. De wind was best heftig, ik schat windkracht 4-5 uit het zuidwesten. Het lijkt alsof de twee weken rust me ongelofelijk goed hebben gedaan. Liep het vorige week al goed, vandaag was top. Heerlijke gemiddeldes. Laat de Giro, Toscane en de Criquielion maar komen.

Geen opmerkingen: