'Veenendaal-Veenendaal'

Vertrouwd parcours

10 april 2010



De weersvoorspellingen zijn stuk gunstiger dan verleden week in Vlaanderen. Het prikkelt me zelfs om kniestukken in plaats van beenstukken mee te nemen. Vroeg ben ik bij Erik en wachten we bij de McDonalds op John en Hans. Op naar de Utrechtse heuvelrug.


Italiaanse weg
Het wordt de vierde keer dat ik Veenendaal-Veenendaal ga rijden. Meestal deed ik dit als voorbereiding op de Amstel Gold Race een week later. Dit jaar rij ik geen Amstel.


Je kunt kiezen uit twee versies: de 100 en de 130 kilometer. Vorig jaar voor het eerst de 130 gedaan. Leuke van deze tocht zijn de klims over Zyperberg, Emmapyramide en Posbank.


Na de start in Veenendaal doen we achtereenvolgens de Amerongse berg, Defensieweg, Koerheuvel, Wageningse berg aan om bij Doorwerth de befaamde Italiaanse weg te beklimmen. Prachtige klim over steentjes met haarspeldbocht. Goed doseren en klein rijden. Na de Italiaanse weg rijden we naar de ravitaillering bij Arnhem en maken de ronde over Posbank en co. Het loopt lekker vandaag, maar nu ook merk ik dat de punch er nog niet is. Op zich niet gek, want ik heb nog weinig in D3 getraind. Duurvermogen is goed, want ik voel kracht nauwelijks afnemen. Onderweg stoppen we voor een pannenkoek en rijdt ieder voor zich naar Veenendaal. Heerlijke rit!


Geen opmerkingen: