Nog 347


De tussenstand is 9653 kilometer. Met nog twee weken hoop ik de magische grens van de 10.000 kilometer te doorbreken. Vandaag lekkere 'knuppel in hoenderhok' rit met Arno, Jan en John. De Wieringermeer in! Tegen de wind in buffelen dus. Helaas geen Kwelweg dit keer. Op terugweg lekker windje-in-de-rug en ouwehoeren maar. Met Arno praten over de vakanties (Mallorca en Dolomieten). Wellicht na de Dolomieten naar Briancon???

Colle delle Finestre
(bron: www.cyclingcols.com)
Sinds de Giro van 2005 ben ik verliefd op de Colle delle Finestre. Een lange klim met deel sterato (onverhard). Deze col staat al heel lang op mijn wenslijst. Vanuit Briancon is de klim via mooie ronde goed te doen, alsmede de Izoard. Ook deze staat op de hitlist. Gisteren mailcontact met Martin Kool over de Finestre. Martin heeft de Finestre afgelopen jaar gedaan. Lees zijn verslag hier.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

He Rob,

Ik ben even tijdens m'n koffie-break op jouw blog aan het rondkijken. Dus nog 347 km's? Ben wel jaloers op je ivm de uurtjes die je (knap) vrij kan maken voor 't fietsen. Ikzelf kom nooit verder dan 2500 a 3000 km's in 't jaar (incl. MTB km's). Wat is jouw record eigenlijk, die 10.000?

Groet, Robert Konijn

Wielerblog zei

Hallo Robert,

Bedankt voor je reactie. De afgelopen jaren kwam ik meestal tot de 6000 á 7000 kilometer. Deze 10.000 zal dus mijn record zijn. Ik kom daarom ook snel mijn ketting vervangen....

Groet, Rob