Epiloog

Vandaag de laatste fietsdag na twee dagen van heerlijke rust. Het is koud als ik rond tien uur de grote weg naar Castellina opdraai. Heb thuis een route gepland via het Castelli di Brolio, maar al snel concludeer ik: daar heb ik geen zin an. Omdraaien en thuis opwarmen is het devies. Vlakbij huis besluit ik toch even door te fietsen en maar aan te kijken waar de fiets me vandaag brengt. Spoedig heb ik een plan: de route van dinsdag maar dan andersom. In dit deel van dit gebied is het ook wat warmer merk ik. Na even fout gereden te zijn, vind ik de route naar de Montemaggio. Ook van deze kant een heerlijke klim. Tijdens het afdalen schiet mij een liedje te binnen: where have you gone Joe di Maggio van Simon and Garfunkel, nu door mij omgedoopt tot where have you gone Montemaggio. Na een gelukzalige afdaling en een saai stuk naar Staggia besluit ik de vakantie met de klim naar Castellina. Eveneens een saai stuk, maar het klimmen gaat me goed af. Na 85 kilometer arriveer ik voor een verse pollo en heerlijke soep. Herstel is begonnen, het laatste klimmen van 2011 zit erop.

Siena

1 opmerking:

Arno Smit zei

Fijne fietsverhalen, Rob! Om de een of andere reden krijg ik niet meer de updates dus ik lees ze nu pas. Mijn fietsen is niet veel meer geweest na juni om bekende redenen. Wel schaats ik nu drie keer per week. Gaat waarschijnlijk de reschensee worden onder de rook van de Stelvio, dus ook (zij het net) Italie. Aan duurvermogen moet wel gewerkt worden dus zeker ook fietsen deze winter.