Groundhog day

Geweldige film met zuurpruim Bill Murray in de hoofdrol. Weerman Phil beleeft dezelfde dag, groundhog day, elke keer weer opnieuw. Hilarisch, grappig en enigszins zwartgallig. Ik beleef mijn groundhog day telkens op de Tacx, rijdend door het prachtige landschap dat Dolomieten heet. Vandaag is het weer zover. Omstreeks twaalf uur stap ik op de fiets. In Corvara beleef ik mijn eerste Groundhog moment; in 3, 2, 1....een auto van rechts die te hard komt aanrijden. Op de Pordoi vijf kilometer onder de top: wielrenners in afschuwelijk korte broeken. Afzink Gardena: grasmaaiers. Telkens geven ze weer acte de présence. Ze maken het echter niet zo bont als de twee urinerende motoragenten in de Amstel Gold Race 2010. Telkens wil ik afstappen en ze op agentelijke toon vragen: 'waar zijn WE mee bezig?'

Pordoi met het schitterende landschap van de Dolomieten
Vandaag maak ik het redelijk bont. Ik leg het parcours van de Dolomieten Marathon tot 7 kilometer onder de top van de Giau af: 2u45 training. Broek is kleddernat, het zweet in mijn haren ruikt nog naar de fondue van de vorige avond. Voldaan stap ik af. Elke keer beleef ik het moment van voldoening. Enig idee welke film ik ga kijken?

Geen opmerkingen: