Uitgewrongen, uitgewoond, uitgeleefd en uitgereden

Na een terugblik is het vooruit kijken. Kijken naar 2013! In terugblik blikte ik vooruit betreffende de toertochten in 2013. Het is nog even wachten op de loting, maar ik hoop erbij te zijn bij de Amstel Gold Race in april. Met deze en de Klimclassic in het achterhoofd ben ik het wielerjaar 2013 vol enthousiasme begonnen. De overheerlijke cupcakes van Roos laat ik al staan en vorige week 225 kilometer getraind. Een kleine acht uur heb ik vanaf mijn zadel beschouwd. Het verliep zwaar maar lekker.

Dinsdag een intensieve training op de Tacx. Deze werkt weer naar behoren, nadat de stuurcomputer door Tacx is vervangen door een nieuw exemplaar. Tegen vijven is alles bedrijfsklaar en bevind ik me in Italiƫ, op de door mij verheerlijkte passo Gavia. Tien minuten inrijden met vervolgens 9 blokken van 3 minuten in D3 gevolgd door 2 minuten rust. Uitgewrongen stapte ik na een uur van de fiets.

Donderdag blijkt een mooie dag te zijn en dan ben ik nog vrij ook. Tijd voor een flinke duurrit via Purmerend, Krommenie, Bergen, Schoorl. Tevreden over de eerste 100 kilometer van het jaar kom ik, behoorlijk uitgewoond, thuis. 

Zaterdag met Rick, de kou met af en toe natte sneeuw trotserend, naar Edam gefietst. Blokken van vijf minuten op kop, gevolgd door vijf minuten relatieve rust. Windje mee bespreken we het komende seizoen en gaan we proberen de Amstel met een gemiddelde van 29 km/uur af te leggen, gevolgd door de Klimclassic op Hemelvaartsdag. Flink uitgeleefd.



Zondag een relatief rustige rit. De hemel is strak blauw. De lucht is vriezend koud. Wind in de rug. Rustig inrijden. Muur van wind tegen. Cadans. Net bergop. Lekker uitgereden.


Geen opmerkingen: