Overeenkomst

Wat is de overeenkomst tussen onder meer Valverde, Hinault, Ullrich en ondergetekende blogpublicist? Niet gaan roepen over Epo of zo, alhoewel die Spaanse apotheek wellicht het een en ander op voorraad had. Tendinitis. Peesontsteking of tendinitis is ontsteking van een pees. Het wordt gekarakteriseerd door pijn op de aanhechtingsplek van een pees aan het bot (bron: Wikipedia). Souvenirtje van een week trainen op Mallorca. Ik voelde de laatste dag al dat een en ander niet goed in de knie zat. De dagen erop pijn gehad, dikke knie en hoewel het al een beter gaat, toch maar even naar de fysiotherapeut gegaan. Tendinitis luidt het verdict. 'Moet ik dan rust houden', probeerde ik voorzichtig. "Ga lekker trainen, houd het in beweging, maar geen sprints, heuvels en bergen", luidde het antwoord. Geruststelling, alhoewel het nog een aantal weken kan duren, voordat de ontsteking weg is. Om de knie wat stabiliteit te geven, is deze middels een mooie zwart tape gezwachteld. Oefeningen doen, koelen en insmeren met ontstekingsremmer en trainen. Kortom: ik hoor er een beetje bij.....

1 opmerking:

Arjan zei

Gaat het om de knieschijfpees, onderaan de patella? Oppassen voor een 'jumpersknee'. Pezen herstellen langzaam juist ook in de knie vanwege de matige doorbloeding. Sterkte. Herkenbaar trouwens die knie. Laat me raden de rechter?