Deel 3

Vandaag is de officiële start van het derde deel van mijn fietsseizoen; de voorbereiding richting de Giro delle Dolomiti. Deze Giro is een zesdaagse cyclo rondom Bolzano in de Dolomieten, Italië. Vanaf zondag 31 juli  zal er elke dag één klim op tijd worden geregistreerd waaruit een algemeen klassement wordt opgemaakt. 


Zondag: 85,8 km/1677 hm; passo Mendola
Maandag: 88,3 km/1980 hm; passo Pampeago (10 km á 10,5%)
Dinsdag: 140,2 km/2128 hm; passo Nigra & Val S. Nicolo
Woensdag: rustdag
Donderdag: 155,6 km/3235 hm; Sellaronde met registratie op Pordoi
Vrijdag: 63.2 km/1851 hm; passo dello Stelvio
Zaterdag: 61,1 km/381 hm; passo Prissiano



De laatste dag is er een om zorgeloos rond te rijden, maar de rest ... In ieder geval is mijn voorbereiding na twee rustweken vandaag begonnen. Graag had ik buiten getraind, maar om nou de net gepoetste Trek de regen in te sturen. De Tacx Bushido moest eraan geloven. Dat rijdt toch een stuk geluidlozer dan de Tacx Fortius! Uiteraard heb ik de Sellaronde gedaan en wel in D1. Wil de komende week flink wat D1 trainingen gaan doen.

Het sluitstuk van dit derde deel van het seizoen gaat wellicht toch de Vélomédiane Criquielion worden. De Giro en de overige dagen in de vakantie wil ik als voorbereiding gaan gebruiken voor de Criq; een zware cyclosportieve wedstrijd met start en finish in La Roche en Ardennen. De lengte is ongeveer 170 km met 3300 hm. Zware aan deze koers is het continue op en afrijden van de vele, voornamelijke steile, hellingen waaronder de Mur de Vélomédiane en de zwaarste klim van België: la Haussire. Ik heb deze tocht al enkele keren gedaan. Als de vorm beetje goed is, wil ik mijn persoonlijke recordtijd uit de boeken rijden.

Geen opmerkingen: