Stilte voor de storm

Het weer speelde zowel vandaag als gisteren een belangrijke rol in de planning van de training. Zowel gisteren als vandaag vielen de mussen dood van het spreekwoordelijke dak. Met dien verstande dat vandaag de buienradar angstvallig in de gaten wordt gehouden. Enkele keren met Frits contact gehad. Hoe zien de voorspellingen eruit? In de vooravond zou het moeten lukken. Om half zeven ben ik bij Frits in Edam. Samen rijden we via het Schouw en Purmerend naar onze huizen. Fietsen zorgt voor een flinke verkoeling. Eenmaal halt gehouden bij een stoplicht valt de warmte als een deken over ons heen. Krijg daarom ook snel last van mijn ademhaling (astma). Als ik ook kramp voel opkomen is het prettig dat Purmerend al achter ons ligt. Bij Oosthuizen monsteren we de opkomende grijze lucht. Frits draait om om naar Edam te rijden en voor mij is het nog een klein stukje. Bij Hoorn zie ik de windmolen stilstaan. Echt, het kan windstil zijn in Noord Holland! Als ik de straat inrijd, begint het flink te waaien. Momenteel regent en onweert het flink! Dus erg blij met de buienradar.


Geen opmerkingen: