Les Trois Ballons: epiloog

Bijna een week na les Trois Ballons. Ik had een pracht van een herstelweek gepland: schoolkamp met groep 7/8. Vertrek dinsdag en vrijdag terug! Echt verstandige zet. Nee hoor. Was heerlijk en flink gefietst (een kleine 100 kilometer) door het prachtige Gaasterland. Dus ook wat kunnen klimmen! En nu tijd voor een korte terugblik op mijn voorbereiding naar de drie ballonnen.


Mijn voorbereiding liep naadloos over op het afsluiten van mijn vorige seizoen. Ik heb welgeteld drie rustdagen genomen. Na enkele dagen CCR/Ardennen in oktober is mijn voorbereiding begonnen. De eerste maanden heb ik heel veel D1 getraind en dan met name op de Tacx. In november was het immers slecht toeven op de besneeuwde Hollandse wegen. In de maanden daarop volgend ben ik stelselmatig D2 in gaan bouwen. Eerst korter blokken in lage D2 zone en dit langer en intensiever opgebouwd. Op Mallorca was ik ook dan ook al redelijk in vorm. Helaas gooide de knie wat roet in het eten. Via Vlaanderen, Veenendaal, Eifel, Steven Rooks, en de vele bezoekjes aan de Utrechtse heuvelrug en omgeving heb ik goed aan D3 kunnen werken. Resumerend is deze voorbereiding me uitermate goed bevallen. Denk dat ik in vorm aan de start stond.


Normaal gesproken ben ik niet van de tijden en prestaties, maar voor deze keer wil ik voor mezelf een uitzondering maken. Kreeg tijdens schoolkamp mijn Trois Ballons resultaat door Arno doorgemaild. Sta er versteld van:



120
691
Delvecchio Roberto
07 h 19 mn 25 s
D
46
Hoorn

Op de 120ste plek overall geĆ«indigd en 46ste binnen mijn leeftijdscategorie van de 30-39 jarigen! Hoe raar het ook wellicht staat; ben trots op mijn prestatie! Bedankt trouwens voor de leuke reacties op mijn Trois Ballons verslag. 



Geen opmerkingen: