Blik op de week

Het trainingsritme zit er weer goed in. Deze week drie keer getraind: 232 km en 7u45. Afgelopen dinsdag ben ik naar Doorwerth afgereisd om via de Italiaanse weg, Arnhem naar het trio Emmapyramide, Zyperberg en Posbank te rijden om deze drie Arnhemse cols van beide kanten te beklimmen. Mooie rit, wel wat koud en ondanks de voorspelling van zon redelijk bewolkt. Aan het einde van de rit was ik behoorlijk uitgepierd.


Vrijdag weer op de tijdritfiets getraind. Kleine twee uur met flinke wind tegen. Langs het Noordhollands plan ik een blok van 20 minuten, maar na een dikke dertien ontploffen de benen. Deze rit is een kopie van een ruime week eerder. Ik ben een halve minuut trager dan vorige week, maar de intensiviteit ligt 20 watt hoger. De windomstandigheden spelen wat tegen, concludeer ik na afloop.


Zaterdag rijden Danilo en ik een aangepaste Ronde van Noord-Holland. Het parcours pakken we in Limmen op om vervolgens via Bergen in Schoorldam uit te komen. Ik verbaas me over de wegaanpassingen nabij de brug over het Noordhollands kanaal. Dat is sterk veranderd en verbeterd. Met een straffe wind in de rug arriveren met exact 100 kilometer op de teller in Hoorn. Heerlijk duurrit met flink wat zon. De lente is in het land. Dag winter!



2 opmerkingen:

Johan Barelds zei

Lekker bezig man! Wat ga je trouwens met die tijdfiets doen? Iets speciaals voor in gedachten?

Wielerblog zei

Hee Johan, het lijkt me een goede voorbereiding op de Mont Ventoux. Intensief in de polder rijden is prettiger in de tijdrithouding dan in de beugels of op de handgrepen.