Utrechtse heuvelrug

We verlaten een mistig Hoorn. Heb ik wel de juiste kleding bij me? Regenjas? De weersvoorspelling is toch redelijk gunstig. Samen met Danilo en Erik ga ik op de Utrechtse heuvelrug trainen: eerste deel van Veenendaal-Veenendaal van 7 april aanstaande verkennen. In Veenendaal aangekomen is het tien graden, heel wat aangenamer dan de 3 graden in Hoorn. De zon breekt voorzichtig door als we de eerste klim aandoen: de Amerongse berg. Vervolgens de Defensieweg, Koerheuvel en via de Gelderse vallei de Grebbeberg. Ik word erg lacherig van die Nederlandse namen: vallei en berg. Ik wed dat men in het buitenland ook in een deuk om onze naamgevingen ligt.


Rhenen
In Rhenen nemen we nogmaals de Koerheuvel. De sprint trek ik voor Danilo aan. Halverwege neemt hij over, ik haak aan, blik op het achterwiel en daar is ie weer: de cilindervisie. Bij een hele heftige inspanning lijkt de hele omgeving weg te vallen en zich te beperken tot een cirkel met meestal daarin asfalt of zoals nu een achterwiel.


Via de Defensieweg komen we weer bij de Amerongse berg aan. Deze beklimmen Danilo en ik in Ventoux- state. Zo slecht ik me het afgelopen half uur voelde, zo heerlijk voel ik me nu. Aangename temperatuur, goede ademhaling en in cadans klimmen we gezamenlijk vier keer omhoog. Danilo heeft zich overigens weer enorm verbeterd. Ik ben reuze benieuwd hoe hij het dit jaar in de wedstrijden gaat doen.

Geen opmerkingen: