Tien keer Amerongse berg

Het leek me een leuk trainingsidee: 10 opeenvolgende keren de Amerongse berg beklimmen. Het was ook erg leuk! Ik neem me voor om in Ventoux ritme de Amerongse berg op te rijden. Het is erg lekker gegaan. Leuk om te constateren dat je na de vierde beklimming bijna elk paaltje aan de weg herkent en na de zesde keer exact weet waar je moet schakelen.


Prettig om te constateren dat mijn duurvermogen toeneemt. De tiende beklimming gaat met 340 watt gemiddeld, terwijl de eerste 336 watt is. Ook een prettige constatering is na de zoveelste beklimming de ademhaling steeds regelmatiger en aangenamer wordt en dat de benen het vele klimwerk goed verteren. Als laatste constateer ik dat een cadans tussen de 85 en 90 aangenaam is en tussen 80 en 85 ook nog fijn aanvoelt. Overigens heb ik op het steile deel van de Koerheuvel (tussen de 8 en 10%) de Ventoux cadans en snelheid ook kunnen testen. Kortom: een leerzame dag.

Geen opmerkingen: