Op weg naar . . . de ronde van de toekomst

Oud maakt plaats voor nieuw. Met de Vélomédiane nog fris in de herinnering overpeins ik mijn fietsende toekomst. De oude aanhef bovenaan mijn blog 'op weg naar...Mallorca, Vlaanderen, Trois Ballons, giro Dolomiti en de Vélomédiane' heeft plaatsgemaakt voor een nieuwe: 'op weg naar ... de ronde van de toekomst'. 


De wielervolger zal opkijken: ronde van de toekomst? 'Da's toch de Tour de l'Avenir, de Tour de France voor beloften'. 'Ja ook', zal mijn repliek zijn. Mijn ronde van de toekomst is nog nader invulbaar. Op weg naar een nog onbekende toekomst. Zeer waarschijnlijk zal deze toekomst geen cyclosportieve doelen meer bevatten. Na Vlaanderen en Rooks had ik stevig de balen van het gejakker, de drukte en de hype om bekende koersen te rijden. De Trois Ballons heeft mij bevestiging gegeven wat ik kan. De Vélomédiane was er één te veel aan. Ik kan hier niet meer van genieten.


Wat stel ik mezelf wel als doel? Lekker trainen, onbekende en rustige tochten rijden en vooral fit blijven. Ik sluit niet uit nog eens aan een cyclo mee te doen, maar ga er absoluut geen doel meer van maken. Genieten, genieten en nog eens genieten!

2 opmerkingen:

Johan Barelds zei

De uitnodiging staat nog steeds om een keertje deze kant op te komen en mee te fietsen. Aan je nieuwe doelstelling te zien bevindt je je dan onder gelijkgestemden..:-)

Wielerblog zei

Dat rondje gaan we zeker nog eens doen.