Helm

Tja, daar sta je dan. Rosa bij Sonja afgezet en klaar om een mooie ronde vanuit Waalwijk richting Baarle Nassau te gaan rijden. De fiets staat al tegen de auto, kleding is aan, maar waar is die helm nou toch? In geen velden of wegen helm te bekennen. Wat dan te doen? Zonder helm rijden is geen optie. Moet al niets hebben van helmloze, kijk-ik-kopieer-een-prof, wielrenners, dus om nu zonder te vertrekken is zeker geen optie. Sonja biedt nog aan om haar helm te gaan halen, maar ik weet zeker dat die niet gaat passen. De fiets dan maar weer in de auto en op naar huis. In Hoorn aangekomen pak ik de helm van de kast en ga lekker trainen. D1 is nog steeds het devies, dus daar houd ik me braaf aan. Het is helder, maar flink koud. De zon laat haar goudkleurige stralen het landschap een mooie herfsttint geven. Maak bijna standaardrondje via Purmerend, NH kanaal, De Rijp en weer naar huis. Klik hier voor Garmin bestand.


Door de 9000 kilometer!!! Zo kijk ik terug op deze week. Woensdag was het zover. Was 8000 al mooi, de 9000 overtreft het weer. Nu hoor ik je denken: die 10.000 kilometer gaat Rob ook wel halen. Helaas. Mijn kalender is wat afwijkend. Ik ben op 16 november 2009 gaan tellen. Op die dag begon mijn seizoen. 15 november 2010 zal dit seizoen eindigen.

Deze trainingsweek begon op dinsdag. Prima D1 rit gemaakt met 33,9 gemiddeld. Woensdag had ik cursus en was dus op tijd thuis. Drie uur zat ik op de Trek. Tegen vijf uur Arno opgehaald en bij thuiskomst stond er 99 km op de teller. Niet dus hè. Dan maar even doorrijden naar de stad en volmaken die 100. Mooie rit, lekker even bijgekletst met Arno. Doelen komend jaar besproken. Onwijs veel zin in Mallorca. Hieronder de rit van woensdag.

Weekoverzicht:
3 trainingen
6:19 minuten
204,2 kilometer



Geen opmerkingen: